jak polubić swoją pracę
Literatura

FISH! Jak polubić swoją pracę i skutecznie zarządzać zespołem

We współczesnym świecie praca zawodowa jest nie tylko sposobem na zapewnienie sobie bytu, na zarabianie pieniędzy i ich pożytkowanie na cele swoje i swojej rodziny. To nie tylko sposób na zapewnienie sobie względnego dobrobytu. Obecnie coraz częściej praca staje się sposobem na realizację swoich marzeń czy ambicji. Niejednokrotnie staje się połączeniem życiowych pasji z możliwością godnego i dostatniego życia.

Nie każdy jednak ma to szczęście, by robić w życiu zawodowym to, co sprawia mu największą radość, co daje osobistą satysfakcję i łechce ego. Nie każdego stać na odpowiednie wykształcenie, nie każdy też wie od początku swej zawodowej ścieżki, czego tak naprawdę chce, nie każdy ma w sobie wystarczającą ilość determinacji, by mimo niepowodzeń przeć w kierunku realizacji marzeń, nie każdemu się tak zwyczajnie, po ludzku chce.

Co rodzi frustracje?

I tu niejednokrotnie pojawia się problem. Praca, która nie jest ucieleśnieniem naszych marzeń, może być bowiem źródłem co najmniej zniechęcenia, zobojętnienia, a często też rodzi dość znacznych rozmiarów frustracje. I nawet jeśli jest się dobrze opłacanym, to nie ma gwarancji na satysfakcję zawodową. A to nie jest korzystne ani dla pracownika, ani dla zatrudniającej go firmy. Nie oszukujmy się, niezadowolony pracownik to kiepski pracownik. A co dopiero, gdy jeszcze dochodzi do tego dość mizerne wynagrodzenie. Czy to znaczy, że trzeba natychmiast zmieniać pracę?

Jak polubić swoją pracę?

Jeśli rzeczywiście praca nie daje nam w żaden sposób choć odrobiny zadowolenia czy poczucia bezpieczeństwa, to z pewnością zmiana pracy będzie dobrym posunięciem. W większości przypadków wystarczy jednak zmiana nastawienia. Wystarczy spojrzeć na wykonywaną pracę pod innym kątem. Może okazać się, że w sumie nasza praca nie jest tak zła, jak się pierwotnie wydawało. Ba, może się okazać, że dotychczas znienawidzona praca jest całkiem ciekawa i daje satysfakcję. I tu warto sięgną po książkę FISH! Jak polubić swoją pracę i skutecznie zarządzać zespołem, której autorami są Stephen C. Lundin, Harry Paul oraz John Christensen. Książka ukazała się w zeszłym roku nakładem Wydawnictwa Studio Emka.

FISH! Jak polubić swoją pracę i skutecznie zarządzać zespołem to ubrany w postać alegorycznej opowieści poradnik jak polubić swą pracę, jak czerpać z niej na co dzień satysfakcję a wszystko to za sprawą zmiany nastawienia i spojrzenia na sprawy zawodowe z zupełnie innej, lepszej, bardziej przyjaznej perspektywy. Jak jednak to nastawienie zmienić dowiecie się już z samej książki, której lektura jest ciekawa i motywująca zarazem.

Alegoria, która motywuje

Do większości „pozytywnie” nastawionych poradników autorów zza oceanu podchodzę ze sporą rezerwą. Z FISH! Jak polubić swoją pracę i skutecznie zarządzać zespołem było zresztą podobnie. Amerykański sposób myślenia jest zupełnie inny niż europejski czy nasz polski. Tam również panuje odmienna kultura pracy. Mimo to rady zawarte w książce można śmiało wcielić w życie na rodzimym gruncie i w polskich realiach zatrudnienia. Z książki bije mocno amerykański optymizm i otwartość, tak czasem obce na naszym gruncie, jednak warto lekturę przeczytać, przemyśleć i zacząć dobre rady wcielać w życie. Zawarte w niej porady są bowiem uniwersalne i możliwe do zastosowania praktycznie w każdym rodzaju pracy. Zresztą zasady przedstawione w książce warto stosować w codziennym życiu. Polecam.

FISH! Jak polubić swoją pracę i skutecznie zarządzać zespołem, Stephen C. Lundin, Harry Paul, John Christensen, Wydawnictwo Studio Emka

Książkę do recenzji udostępnił Portal Sztukater.

Obserwatorka i komentatorka życia. Z pasją o kulturze, podróżach, rodzicielstwie i życiu jako takim. Po ojcu M, po mężu P. Wiecznie zabiegana, nieustannie niewyspana...

One Comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *