kasza jaglana na slodko
Kuchnia,  Lifestyle,  Przepisy

Kasza jaglana na słodko i Link Party #3

Ostatnio mam już dość monotonii śniadaniowej. Skomponowanie czegoś smacznego, zdrowego i nie wymagającego nadmiaru zachodu, co jest o tyle ważne, że ostatnio mój synek przez chorobę nie chodzi do przedszkola i nieustannie pochłania moją uwagę, nie jest najłatwiejsze. Moje śniadanie musi być też bezglutenowe. Postanowiłam zatem w końcu zrobić śniadanie oparte na kaszy jaglanej, która w diecie bezglutenowej jest jak najbardziej dozwolona, a nawet polecana. I tak powstała moja wersja śniadaniowej kaszy jaglanej na słodko. Wyszło smakowicie.

Składniki na 1-2 porcji:

  • 50 g kaszy jaglanej
  • 2 łyżki miodu
  • garść rodzynek
  • garść żurawiny
  • garść orzechów laskowych
  • 4 suszone figi drobno pokrojone
  • jedno świeże, starte na tarce jabłko

Kaszę jaglaną gotujemy przez ok. 10 – 12 minut (wg wskazań zawartych na opakowaniu). Do ciepłej kaszy jaglanej dodajemy bakalie i jabłko. Dodajemy miód i delikatnie mieszamy. Smacznego.

To zdrowa alternatywa dla kanapek czy płatków śniadaniowych.

Kasza jaglana to bogactwo witamin z grupy B, mnóstwo w niej manganu, magnezu, miedzi czy fosforu. Głównym składnikiem energetycznym kaszy jaglanej jest skrobia, jej zawartość w kaszy wynosi około 65%. Skrobia ta jest znacznie delikatniejsza niż w kaszy jęczmiennej czy pszennej. Działa zasadotwórczo.

Orzechy laskowe to źródło magnezu, fosforu czy żelaza. W swych składzie zawierają też sporą dawkę witaminy A czy witamin z grupy B. Mają sporo kalorii, ale to jednak zdrowe i potrzebne organizmowi kalorie więc jedzmy orzechy bez obaw, choć z umiarem.

Suszone figi są bardzo bogate w sole mineralne. Zawierają potas, wapń, magnez, fosfor. Zawierają także kwasy organiczne: cytrynowy, oksalowy i jabłkowy. Co ciekawe w wyniku suszenia figi nie tracą substancji czynnych, a wręcz zawartość składników odżywczych wzrasta 3 do 4-krotnie w stosunku do świeżych owoców.

Rodzynki zawierają błonnik, żelazo, potas, cynk oraz związki mineralne. Zawarty w nich wapń i bor zapobiegają osteoporozie. Zawierają sporo błonnika także magnezu i witaminy z grupy B. W skład rodzynków wchodzą też witaminy C oraz E.

Żurawina jest bogatym źródłem witamin A, C i z grupy B. W owocach żurawiny gromadzą się w dużym stężeniu proantocyjanidyny, które m.in. chronią wątrobę, obniżają poziom cukru we krwi, wzmagają siłę skurczu mięśnia sercowego. Żurawina ma korzystny wpływ na układ moczowy.

Jabłka zawierają witaminę C, witaminy z grupy B, witaminę A i Retinol, witaminę E i tokoferol, witaminę D, witaminę K, β-Karoten, likopen a także minerały, dużą ilość błonnika roślinnego, kwercetynę, a także pektynę.

Miód zawiera m.in. potas, chlor, fosfor, magnez, wapń, żelazo, mangan, kobalt. Miód zawiera także niewielkie ilości witamin – A, B1, B2, B6, B12, C, kwas foliowy, kwas pantotenowy i biotynę.

Jak widać kasza jaglana w takim wykonaniu to po prostu prozdrowotna bomba.

A Wy lubicie kaszę jaglaną? Jak ja przyrządzacie?

 

Zapraszam też Was dziś do pozostawienia pod tym wpisem, z pomocą małego formularza, linka do co najmniej jednego wpisu z Waszego bloga. Nie bądźcie jednak obojętni na innych linkujących i też zajrzyjcie przynajmniej do trzech innych blogerów. Rozruszajmy nasze blogi Nie bądźmy obojętni na twórczość innych. Zabawa trwa od dziś do 24 października

Obserwatorka i komentatorka życia. Z pasją o kulturze, podróżach, rodzicielstwie i życiu jako takim. Po ojcu M, po mężu P. Wiecznie zabiegana, nieustannie niewyspana...

17 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *