Sportsmama. Wróć do formy w 12 tygodni po porodzie

wroc-formy-12-tygodni-porodzie

Przyjście na świat dziecka to istna rewolucja w życiu każdej kobiety. Już okres ciąży to czas niesamowitych zmian. Większość przyszłych mam chce zrobić wszystko, by już od chwili poczęcia zadbać o swe maleństwo, by było zdrowe, rozwijało się prawidłowo i by przyszło na świat o czasie. Ciąża to też czas, gdy wiele kobiet patrzy nie tylko z radością i wzruszeniem na swe zmieniające się ciało, lecz czuje choć cień trwogi o to, jak będzie jej ciało wyglądało i funkcjonowało po narodzinach dziecka.

Czasy, gdy przekonywano, by jeść za dwoje dawno minęły. Nowy trend głosi, by jeść dla dwojga. Mimo to często kilogramy na wadze przyszłej mamy przybywają w ilości przekraczającej normę. Zdarza się i tak, że przyszła mama po prostu nie potrafi się powstrzymać od spełniania pojawiających się zachcianek.

Wróć do formy w 12 tygodni po porodzie

Każdą z tych sytuacji rozumiem doskonale. Jestem przecież mamą dwóch chłopców. Rozumie to również doskonale Aleksandra Rożnowska, autorka książki Sportsmama. Wróć do formy w 12 tygodni po porodzie.

Aleksandra Rożnowska jest trenerką, fizjoterapeutką i instruktorką fitnessu. Po urodzeniu synka pozostała w domu. Wówczas zrodził się w jej głowie plan, by zacząć z innymi dzielić się swą pasją do ruchu, sportu i zdrowego stylu życia. W ten sposób powstał blog Sportsmama, na którym autorka działa pod hasłem „Dbam o figurę mam!”.

Sportsmama. Wróć do formy w 12 tygodni po porodzie to książka dedykowana przede wszystkim dziewczynom i kobietom, które aktualnie spodziewają się dziecka lub właśnie urodziły i pragną jak najszybciej wrócić do formy. Z książki dowiemy się bowiem w jaki sposób możemy zacząć dbać o formę już podczas ciąży. Aleksandra Rożnowska omawia różne formy aktywności, które są szczególnie zalecane ciężarnym. Dzieli się również swymi osobistymi doświadczeniami. Daje nie tylko motywację do działania. Pokazuje też, że ciąża jest tym szczególnym czasem, gdy zdrowie matki i dziecka są najważniejsze i czasem po prostu nie da się być tak sprawnym i aktywnym, jak by się tego chciało.

Dla przykładu

Autorka pokazuje, również na własnym przykładzie, że gdy dziecko już przyjdzie na świat nie warto zwlekać i warto od początku, od pierwszych dni po porodzie zacząć powrót do aktywności. Wskazuje jakie ćwiczenia są wskazane na poszczególnych etapach wracania organizmu kobiety do normy po porodzie. Opisuje na co zwrócić szczególną uwagę, by nie zrobić sobie krzywdy i jak w sposób płynny wrócić do pełnej sprawności i wagi sprzed ciąży.

Sportsmama. Wróć do formy w 12 tygodni po porodzie to ogromna ilość ćwiczeń, które świeżo upieczona mama może wykonywać zarówno w domu, jak i na świeżym powietrzu, mając w pełni wolne od dziecka ramiona, jak i z dzieckiem asystującym podczas aktywności. Ćwiczenia, ich poszczególne etapy są bardzo szczegółowo opisane oraz zilustrowane.

Nie tylko ćwiczenia

Oprócz propozycji ćwiczeń, ich pełnych zestawów znajdziemy w książce Sportsmama. Wróć do formy w 12 tygodni po porodzie sporo informacji odnośnie prawidłowego odżywiania, planowania i organizacji czasu, a także rady, w jaki sposób dbać o swe zdrowie intymne.

Sportsmama. Wróć do formy w 12 tygodni po porodzie to lekko napisany, miły dla oka i pełen bardzo przydatnych informacji poradnik, który z pewnością przypadnie do gustu przyszłej lub świeżo upieczonej mamie.

Sportsmama. Wróć do formy w 12 tygodni po porodzie , Aleksandra Rożnowska, Wydawnictwo Muza S.A.

  • W odpowiednim czasie może skusimy się na tę pozycję 🙂