Najpiękniejsze miasta – Praga

najpiekniejsze-miasta-praga

Praga to kolejne miasto europejskie, które odwiedziliśmy dość niespodziewanie i spontanicznie. Znaleźliśmy w internecie hostel położony w niedalekiej odległości od Mostu Karola, wzięliśmy w pracy wolne, zapakowaliśmy niewielką ilość bagażu i ruszyliśmy w podróż przez całą Polskę naszym niedawno kupionym autkiem, które do tej pory wraz z nami przeżyło zaledwie jedną, dłuższą podróż… w Bieszczady. To był cudowny koniec września. Słońce towarzyszyło nam przez całą podróż. Świat złocił się i czerwienił a my szczęśliwi jechaliśmy do miasta, które Wojtek pokochał całym sercem kilka lat wcześniej. Ja miałam zaś dopiero pierwszy raz zobaczyć to cudowne miejsce nad Wełtawą. I wpaść jak śliwka w kompot… bo zwyczajnie zakochałam się w Pradze całym sercem. Najpiękniejsze miasta … myślę… Praga…

Praga

Praga (2)

Praga (8)

Praga (10)

Praga (6)

Na miejsce przyjechaliśmy późnym popołudniem. Praga przywitała nas oszałamiającym słońcem i temperaturą, na którą nie byliśmy zupełnie przygotowani. Koniec września a tam lato i wysoka temperatura trwały w najlepsze. Hostel nie okazał się aż tak komfortowy jak grzmiały zapowiedzi internetowe. Nasza pierwsza noc minęła w mikrusim pokoiku, w którego łazience bojler zaczynał się pod sufitem, a kończył… na kolejnej kondygnacji. Przyznam, że trochę robiło to upiorne wrażenie. Następnego dnia zostaliśmy przeniesieni do większego pokoju. Tym razem z jedynki trafiliśmy do czwórki… I mam wrażenie, że nocą oprócz nas dwojga, jeszcze inni lokatorzy buszowali po naszym „apartamencie”. Cóż… hostel to jednak tylko hostel…

Praga (11)

Praga (18)

Praga (22)

Za to miasto już od pierwszych naszych w nim chwil zrobiło na nas oszałamiające wrażenie. I jak zwykle nasze zwiedzanie odbywało się w systemie własnych nóg. Przeszliśmy na piechotę wszelkie najpiękniejsze ulice, place, zwiedziliśmy, co w Pradze zwiedzić się powinno i mimo ogromnego zmęczenia, bólu nóg, byliśmy po prostu szczęśliwi. Praga to przepych zabytków, których nazw nie sposób spamiętać wszystkich, bo jest ich aż tyle. To morze turystów, którzy po prostu na swej europejskiej mapie miast do zwiedzenia, Pragę umieszczają na jednym z czołowych miejsc. To niezliczone wąskie uliczki, po których przeciskają się tramwaje. To kawiarenki, w których można skosztować wspaniałą, aromatyczną kawę, zatrzymać się w biegu i po prostu obserwować tłum. To też miasto, które zaskoczyło mnie ilością opuszczonych, wspaniałych kamienic.

Praga kultura (3)

Praga kultura (7)

Praga kultura (10)

Praga kultura (12)

Praga kultura (13)

Praga kultura

Praga to miasto nie tylko historyczne, ale również niezwykle bogate kulturalnie, klimatyczne, pełne pozytywnej energii, ludzi, bardzo przyjaźnie nastawionych. Ono tętni życiem. Ono pachnie wielokulturowo. Żyje po zmierzchu i wchłania każdego, kto przekroczy jego granice. To miasto magiczne, w którym można spędzić tydzień, a i tak nie zobaczy się wszystkiego. Z całą pewnością do Pragi wrócę jeszcze nie raz… Mam nadzieję, że jak najszybciej.

Praga (23)

A Wy byliście w Pradze? Jakie są Wasze wrażenia?

• Byłam raz, ale od połowy grudnia ruszają ode mnie pociągi i… na pewno się wybiorę z moim facetem.
    Cudne miasto!

• Byłam w Pradze wiele lat temu. Byłam zbyt młoda, żeby zapamiętać wiele. Pamiętam jedynie most Karola i centrum handlowe, w którym zamknięto część wyjść i Panowie z którymi nie mogliśmy się dogadać, nie chcieli nas wypuścić-a zbliżała się pora zbiórki naszej grupy z kolonii 🙂 To był stres dla chyba 10 letniego wtedy dzieciaka 🙂 w obcym kraju pierwszy raz i nie chcieli mnie wypuścić ze sklepu, bo wybrałam nie te schody co trzeba. Tyle pamiętam z moje wycieczki do Pragi. Oby udało się tam wrócić 🙂

• Zuzanna Gajewska

Ależ tam pięknie. Niestety nie byłam w Pradze, ale każdy kogo znam, a tam był jest tym miastem oczarowany. Nic tylko pojechać i się przekonać 🙂
    /Pozdrawiam,
    Szufladopółka

• Byłam i potwierdzam – to przepiękne miasto, do którego chętnie jeszcze wrócę:)

• Fashion Voyager

Uwielbiam 😀 Magiczne miejsce! 🙂

• Z przyjemnością odwiedziłabym jeszcze nie raz Pragę,bo byłam bardzo dawno i zrobiła na mnie wielkie wrażenie. Najlepiej poza sezonem gdy nie ma aż tylu turystów.

• nigdy nie byłam w Pradze i jakoś nigdy bardzo mnie ta nie ciągało, ale widzę, że warto pojechać.

• Eka

Na wiosnę mam zaplanowany wyjazd do Pragi, więc zwiedzę to magiczne miasto. Twoje zdjęcia – przepiękne 🙂

• Mam od dawna w planach odwiedzić Pragę. Jest taka piękna na zdjęciach 🙂

• Byłyśmy w tym roku pierwszy raz, ale Drezno w porównaniu z Pragą bardziej nas zauroczyło 😉 Chociaż nie można odmówić jej uroku.

• Uwielbiam takie fotorelacje i zwiedzanie na własnych nogach 🙂 W Pradze mnie jeszcze nie było a wybieram się może od 5 lat. Czas to nadrobić 🙂

• Byłam w Pradze chyba ze sto lat temu. Uwielbiam to miasto, jest bardzo klimatyczne. Przepiękne zdjęcia 🙂

• Byłam w Pradze 3 razy i chyba muszę pojechać znowu, bo mnie niezbyt urzekła. A że tyle osób zawsze się nią zachwyca, to może ze mną coś nie tak? 🙂

• A może po prostu to nie Twoje miasto 🙂 Tak to już bywa. Albo się człowiek zakochuje albo nie… także w miejscach 🙂

• Kocham Pragę, Czechów i absynt 😉 Praga oczarowała mnie klimatycznymi uliczkami i pięknymi zabytkami. Pamiętam też tłuuumy turystów, nie ma się co dziwić, każdy chce zobaczyć to piękne miasto 🙂

• Czesi są cudowni. 🙂 Turystów jak mrówek, ale zupełnie się nie dziwię. Absyntu nie smakowałam… I nie wiem w sumie dlaczego, ale wszystko przede mną 🙂

• Świetnie oddałaś klimat tego miasta i wcale Ci się nie dziwię, że się zakochałaś. 🙂 No i super, że wyjazd był tak spontaniczny, wtedy zupełnie inaczej się chłonie odwiedzaną okolicę.

• Dziękuję 🙂 Taki spontaniczny sposób jest najlepszy zwłaszcza przy krótkich wypadach 🙂 Mam wrażenie, że jest jeszcze ciekawiej 🙂 I więcej się z podróży pamięta 🙂

• Od kilku lat planujemy pojechać do Pragi i ciągle to przekładamy. Mam nadzieję, że może w przyszłym roku uda nam się tam pojechać, bo te wszystkie zdjęcia mocno zachęcają 🙂

• Byłam w Pradze i bardzo lubię to miasto. Ostatni raz byłam tam w zeszłym roku, wracając z Indii. Jejku, jakie ono było dla mnie wtedy czyste i przestronne!

• Pięknie tam, od dłuższego czasu mi ta Praga siedzi w głowie i wybrać się nie mogę… ale na pewno się wybiorę, patrząc na zdjęcia nabrałam jeszcze większej ochoty 😉

• Dla mnie to miasto jest wspaniałe:) Chętnie bym tam wróciła, spodobało mi się chyba wszystko od architektury, po ludzi, przez malownicze widoki, taką swobodę. Jedynie jedzenie troszkę nie w moim stylu, za to słodycze – bajka:) Praga jest przepiękna.